sobota 6. januára 2018

Čo mám v prebaľovacej taške?

Ahojte!
Určite poznáte články a hlavne videá rôznych slávnych blogeriek o tom, čo majú vo svojich kabelkách. Také tie "silené" videá, kde zo svojich luxusných kabeliek vyťahujú kopec značkovej kozmetiky (za propagáciu ktorej im niekto dobre zaplatil), najnovšie iPhony a rôzne iné "dokonalosti".
Ja som však v prvom rade mama, preto vám ukážem čo bežne nosím v niečom, čo my mamy voláme prebaľovacia taška. Pre tých čo nevedia - v preklade je to takmer akákoľvek objemovo trochu väčšia taška, väčšinou športového vzhľadu, ktorú často kúpite priamo s kočíkom a nosíte v nej veci potrebné pre vaše malé dieťa.
Tento článok bude teda pravdepodobne určený hlavne pre mamičky a budúce mamičky, pre ktoré tu mám viacero rád a odporúčaní...


Toto je aktuálne moja prebaľovacia taška (keďže s kočíkom už chodíme von stále menej - vzhľadom na to, že Miško už dlhší čas chodí sám a v kočíku ho už nebaví byť tak ako predtým, a teda už nezvyknem zo sebou bežne nosiť na tieto účely tašku, ktorá bola priamo pri kočíku). Hodí sa takmer k čomukoľvek (a ak sa aj nehodí, väčšinou mi to je úplne jedno, pretože podstatné je, aby som mala so sebou všetky veci, ktoré pre Miška potrebujem a nie aby mi ladila taška k oblečeniu), vnútri dosť priestranná a vojde mi do nej všetko čo potrebujem.


A teraz už k tomu, čo sa v takej taške nachádza a čo by ste v nej podľa mňa bezpodmienečne mali mať (mám už vyše ročné skúsenosti s obsahom prebaľovacích tašiek, takže čo to už o tom viem :D).
Aktuálne v tejto taške nosím:

1.) Prebaľovacie a hygienické potreby


Najzákladnejšie veci, ktoré by rozhodne v prebaľovacej taške žiadnej mamičky nemali chýbať. Tá moja aktuálne obsahuje: 2 balíky vlhčených vreckoviek (Pampers je len balíček, vnútri sú vlhčenky z Lidla, ktoré bežne používam. Takýto obal s plastovým uzáverom je do tašky úplne skvelý, preto som si ten od Pampersových vlhčeniek uchovala a používam ho už dlhé mesiace. Pretože naše vlhčenky z Lidla majú zalepovací uzáver, čo do tašky nie je vhodné, lebo to, otvorene povedané, nevydrží ani prd. Doma mi to je jedno, keďže ich vkladám do plastového obalu. Ale túto možnosť do tašky určite odporúčam ak aj vaše obľúbené vlhčenky majú zalepovací uzáver), 3 krémy proti zapareninám (mám ich 3, pretože v každom z nich je už toho málo, tak ich aspoň takto vymíňam. Mám tam Bepanthen, Babylove a Phytiol. Posledný spomenutý je úplne najúžasnejší krém na zapareniny vo vyššom štádiu. Nič nezaberá lepšie ako Phytiol. Jeden deň s ním natierate zaparené partie a na druhý deň už po nich niet takmer ani stopy. Určite odporúčam budúcim mamičkám zohnať si aspoň jeden do zálohy keby niečo. Inak bežne používame Sudocrem. Je fajn, má aj dobrú konzistenciu a dobre sa roztiera. Ja si z neho zvyknem odobrať do nejakej malej plastovej nádobky a to zvyknem nosiť v taške so sebou); potom samozrejme plienky (ich počet záleží od toho na ako dlho ideme preč z domu, ale vždy odporúčam samozrejme zobrať radšej viac ako menej. Čo sa týka značky, my máme dlhodobo osvedčené plienky z Lidla - predtým sa volali Toujours, dnes už myslím Lupilu. Sú jemnučké a podľa mňa veľmi kvalitné. Druhé najlepšie, takmer také isté aj na dotyk, aj prevedením sú plienky Bella Happy - tie som Miškovi dávala už v pôrodnici a bola som s nimi veľmi spokojná. Tretie najlepšie sú podľa mňa plienky Babylove z DMky, ale tie mi pripadajú o niečo tvrdšie a menej pohodlné ako predchádzajúce 2 spomenuté značky. Vyjadrila by som sa aj k Pampers plienkam, ale to je debata na dlho :D V zelenom obale ok a tie biele "vynovené" (Premium care) sú fakt príšerné. Jednoducho za mňa Pampersky určite nie); ďalej tam nosím aktuálne aj ručnú odsávačku na soplíky, keďže je zimné obdobie a soplíky nás aktuálne dosť trápia (bežne ale doma zvyknem odsávať vysavačovou odsávačkou, keďže je to rýchlejšie a efektívnejšie - tiež určite odporúčam budúcim mamičkám do výbavy - zíde sa vám to dlho - až kým si dieťa nebude vedieť fúkať nos samé. Znie to možno brutálne, ale fakt je to super pomocník. Inak občas nosím so sebou aj túto odsávačku, keď už je veľmi zle). Posledná vec na obrázku je tzv. porciovač mlieka (zn. Babylove z DMky). Využiteľný je na x spôsobov. Ja doňho aktuálne dávam na vrch piškóty a na spodok granulovaný čaj. Má ešte aj tretiu časť, kde som zvykla nosiť umelé mlieko, no to nám už teraz netreba. Je to skvelá vecička a určite ju môžem len odporúčam všetkým mamičkám. Viac sa o tomto porciovači dočítate v mojom dávnejšom článku, kde som testovala letný balíček výrobkov z DMky: https://its1mishell.blogspot.sk/2017/10/recenzia-letny-balicek-produktov-z-dm.html
Týmto plynule k prechádzam ku kategórii číslo 2...

2.) Jedlo a pitie


Okrem spomínaných piškót alebo detských keksíkov (Miško má najradšej všetko značky Sunárek, ale spapá samozrejme aj iné) mám vždy v taške fľašu s čajom, kapsičky, ktoré Miško úplne zbožňuje (ovocné alebo cereáliové kašičky - na obrázku sú obe - od značiek veľmi nezáleží, ale znova je to najčastejšie práve Sunárek), práškovú kašu na rozrábanie v mlieku alebo vo vode (celozrnnú, ovocnú, krupicovú,... - na výber ich je veľa) a samozrejme lyžičku na kŕmenie (tiež odporúčam budúcim maminkám nosiť jednu stále so sebou v taške). Keď bol Miško menší, nosila som pravidelne so sebou aj jeden pohár dojčenskej výživy - teraz sa už zaobídeme aj bez toho, keďže ako vyše ročný už papá takmer všetko. Ale ak môžem odporučiť - na dlhšie cesty, celodenné výlety, atď. sú vhodné aj "obedové výživy" alebo kapsičky (teda také, ktoré obsahujú prevažne zeleninu a mäso). Na trhu ich je neskutočne veľa - kupovať je najlepšie v DMke alebo v Tescu, kde ich zvyčajne majú na výber najviac a môžete si porovnávať ceny, zloženie, atď.

3.) Náhradné oblečenie


Jednoznačne must have každej mamičky v jej prebaľovacej taške!! Bezpodmienečne a za každých okolností! Aj keby ste ten svetrík a tepláky mali napchať do malej kabelky!! Bábätká a batoľatá sú strašní gebzoši, povedzme si otvorene :D Nikdy neviete kedy sa ogrckajú, kedy skočia do najväčšieho blata alebo kedy na seba vylejú celý pohár džúsu zo stola. Netreba to riskovať a vždy treba mať po ruke náhradné oblečenie podľa okolností a podľa ročného obdobia. Ja som mala aktuálne v taške to čo vidíte na fotke - teda tepláky, tričko, slintáčik a rukavice. Keď môjmu gebzoškovi lezú zuby, tak nosím slintáče aj tri, keďže púšťa sliny ostošesť :D.Keď bol menší, nosila som vždy so sebou jedno aj bodyčko a veľa podbradníkov. Najprv, keď bol úplne malinký, to boli klasické od spodu igelitové podbradníky, keďže veľa grckal. Neskôr som prišla na to, že existujú aj jednorazové podbradníky (ak ste klikli na link, ktorý som o pár riadkov vyššie spomínala pri porciovači mlieka, asi ste si tam čo to prečítali aj o týchto podbradníkoch), ktoré som používala už pri Miškovom jedení príkrmov, výživ, atď. Vyskúšala som značky Babylove z DMky a Toujours z Lidla. Oba druhy sú takmer na vlas rovnaké, aj kvalitou, aj prevedením. Takéto niečo teda taktiež odporúčam každej mamičke prihodiť si do prebaľovacej tašky.

4.) Kapsička na moje drobnosti


Aby bolo v taške miesto aj na veci, ktoré potrebujem hlavne ja, vyhradila som si v nej takúto mini kapsu (bývalá crossbody kabelka, ktorá sa mi kedysi aj páčila a naozaj som ju nosila :D - nechápem). Mám v nej rúž, mini voňavku a podobné somarinky, ale napríklad aj Ibalgin pre seba alebo čípok pre Miška pre každý prípad. Sú tam aj doklady, ktoré pozostávajú z tých najdôležitejších kartičiek ako občiansky, môj a Miškov zdravotný preukaz, karta do DMky, atď :D všetko napchaté v malom priesvitnom obale, ktorý sa zvykne používať ako obal na zdravotný preukaz. Veď načo by som vláčila celú ťažkú peňaženku, keď to stačí vyriešiť takto? ;)
A aby som nezabudla - mám tam aj vreckovky. Vždy minimálne jeden balík. Vreckovky sú taktiež povinnou výbavou v taške každej mamičky z asi milión dôvodov.

To je asi všetko. Snáď som nezabudla spomenúť nič dôležité a verím, že som týmto článkom pomohla budúcim mamičkám alebo možno aj mamičkám, ktoré už svoje ratolesti nejaký čas majú pri sebe :)
Ak by vás čokoľvek bližšie zaujímalo alebo by ste si chceli odo mňa prečítať aj recenziu na nejaký produkt, pokojne mi píšte, rada vám vyhoviem ;)

Na dnes všetko, ale už čoskoro čakajte nový článok o líčení rôzne recenzie na kozmetiku.


2 komentáre: